تکارتراپی یکی از روش های درمانی نوین و پیشرفته درمانی است که امروزه به عنوان کی از مدالیته های اصلی در فیزیوتراپی کاربرد دارد.

این روش درمان نقش موثری در درمان غیر جراحی بیماری ها و اختلالات استخوانی ، مفصلی،  بافت های نرم و … دارد.

در دستگاه تکار ترکیبی از طول موج های رادیو فرکانسی و سیگنال های پیام عصبی و پیام های عضله ای وجود دارند

انتقال انرژی الکترومغناطیسی از طریق دستگاه تکار به بدن سبب بهبود گردش خون عمومی و افزایش میزان انرژی و اکسیژن دردسترس سلول ها می شود که این امر نقش موثری در کمک به فرایند بهبودی دارد.

برخورد جریان الکترومغناطیسی ناشی از روش تکارتراپی با بافت های بدن سبب افزایش تولید و آزادسازی هورمون های کاهنده احساس درد و همچنین ایجاد اختلال در چرخه انتقال پیام درد می شود.

در طی درمان با این روش بیمار احساسی همچون زمانی که تحت ماساژ قرار می گیرد دارد و عوارض جانبی بندرت دیده می شود.

این روش درمانی با تحریک بافت ها برای ترمیم خود و بازسازی بافت های آسیب دیده نقش موثری در کمک به روند بهبودی و کاهش دوران نقاهت دارد.

افزایش دمای بدن نیز که نقش موثری در کاهش احساس درد و افزایش جریان خون دارد از دیگر مزایای تکارتراپی است.

نیاز بیمار به درمان با این روش و همچنین تعداد جلسات درمانی بسته به نوع بیماری و تشخیص فیزیوتراپیست متفاوت است.

موارد کاربرد

• دردهای مزمن مانند کمردرد و گردن درد
  • التهاب مفاصل
  • آسیب های ورزشی
  • التهاب تاندون
  • التهاب بورس ها
  • تنیس البو
  • آسیب تاندون ها
  • پارگی روتاتورکاف
  • دردهای مفصلی و …

مزایای تکارتراپی

• تحریک بافت ها برای ترمیم خود
  • ایجاد اختلال در چرخه انتقال پیام درد
  • افزایش جریان خون موضعی و عمومی
  • افزایش اکسیژن و انرژی در دسترس سلول ها
  • افزایش انبساط و انقباض عضلانی
  • افزایش گرمای عمقی
  • تسکین سریع درد
  • جذب مایعات اضافی تجمع یافته در بدن که سبب کاهش ادم می شود.
  • تسریع روند بهبودی و کاهش دوران نقاهت
  • کاهش تورم و التهاب در بافت های آسیب دیده

فیزیوتراپی در نارمک – فیزیوتراپی در امامت – فیزیوتراپی در خیابان دماوند – بهترین فیزیوتراپی شرق تهران – فیزیوتراپی در تهران نو