درمان خار پاشنه با شاک ویوتراپی

شاک ویو تراپی خار پاشنه چگونه انجام میشود؟

معمولا هر بیمار بر اساس نوع بیماری، مدت و شدت آن به ۳ تا ۱۰ جلسه درمان نیاز دارد و تداوم آن بسیار مهم می‌باشد. اکثر موارد نتایج بعد از ۲ تا ۳ جلسه نمایان می‌شود ولی ممکن است بیمار بهبود و کاهش درد را در همان جلسه ابتدایی احساس نماید.

هنگام شوک ویو درمانی فیزیوتراپیست ، پروب (اپلیکاتور) دستگاه را بر روی پوست محل درمان قرار می دهد. (محل درمان قبلا به ژل اولتراسونیک آغشته شده است) و از طریق آن امواج صوتی پرقدرت را به درون بدن می فرستد.

فرایند درمان بین ۱۰ الی ۲۰ دقیقه طول می کشد. گاهی ضمن درمان و پس از آن بیمار در محل اعمال شوک احساس درد و ناراحتی می‌نماید. معمولا این درد در ۲۴ ساعت اول بتدریج از بین می‌رود.

برخی از بیماران شروع علائم بهبودی را روز بعد از اعمال اولین جلسه شوک ویو گزارش می‌کنند. ولی معمولا برای بدست آوردن حداکثر تاثیر درمانی نیاز به گذشت ۶-۸ هفته وجود دارد. و غالبا ۲ تا ۶ جلسه درمانی شوک ویو کافی است. توصیه می‌شود که بیماران تا ۴۸ ساعت از فعالیت فیزیکی، بخصوص در نواحی تحت درمان خودداری کنند.

هزینه شاک ویو برای خار پاشنه

هزینه شاک ویو تراپی خار پاشنه وابسته به وضعیت و شدت بیماری است. متخصص طب فیزیکی پس از بررسی وضعیت بیمار تشخیص می‌دهد که چند جلسه درمانی برای درمان خار پاشنه نیاز است. همچنین نوع دستگاهی که برای شاک ویو درمانی مورد استفاده قرا می‌گیرد نیز بر روی قیمت درمان تاثیرگذار است.

برخی از شرکت‌های بیمه بخشی از هزینه درمان را پوشش می‌دهند. برای اطمینان از اینکه چه درصدی از قیمت شاک ویو توسط بیمه پرداخت می‌شود، از شرکت ارائه دهنده بیمه خود سوال کنید. لازم به ذکر است که قیمت شاک ویو تراپی خار پاشنه برای هر پا به صورت جداگانه حساب می‌شود.

عوارض شاک ویو تراپی خار پاشنه

به طور کلی شاک ویو تراپی یک روش تهاجمی و کاملا بی‌خطر است و عوارض جانبی خاصی ندارد. با این وجود ممکن است در طول درمان یا پس از درمان شاهد علائم زیر باشید:

  • در طول درمان شاک ویو کمی درد را تجربه خواهید کرد ولی این درد قابل تحمل است.
  • پس از درمان، ممکن است در محل درمان کمی قرمزی، کبودی، تورم و بی حسی تجربه کنید. این عوارض جانبی باید ظرف یک هفته و قبل از درمان بعدی برطرف شوند.

کعاینه قبل از شروع درمان بسیار مهم است. زیرا در صورت وجود مواردی مانند تومور سرطانی بدخیم، اختلال گردش خون و عفونت در محل پاشنه پا، درمان شاک ویو به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

سایر روشهای پیشگری و درمان غیرجراحی

برخی دیگر از روش‌هایی که می‌تواند در پیشگیری و درمان بیماری خار پاشنه موثر و مفید باشند عبارتند از:

  • استراحت
  • کاهش وزن
  • پد پاشنه و یا کفی طبی
  • کفش طبی و چسب‌های ورزشی
  • مصرف چربی‌ها را کمتر کنید
  • ویتامین C بیشتری مصرف کنید

درمان خار پاشنه با شاک ویو تراپی در کلینیک فیزیوتراپی آلفا

لازم به ذکر است که موج شوک ویو انواع مختلفی شامل : فوکال focus ESWT، رادیال Radial ESWT و پلانار planar ESWT دارد و دستگاه شوک ویو موجود در کلینیک طب فیزیکی لاله هر سه موج ذکر شده فوق را پشتیبانی می کند.

در این کلینیک هزینه درمان شوک ویو بر اساس تعرفه های مصوب وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی محاسبه می‌شود.

با توجه به این که گاهی لازم است شوک ویو به همراه سایر مدالیته‌های فیزیوتراپی مورد استفاده قرار گیرد، درمان با نظارت متخصص طب فیزیکی و به صورت دقیق انجام می‌شود.

جهت دریافت مشاوره درمانی و دریافت نوبت برای شاک ویو تراپی در تهران با ما در ارتباط باشید.